feber och halsfluss:(

Skrivit den 2009-12-11 , klockan 00:48:53
ja de är vad min lill sötnos drabbats av..
började med feber ett dygn.
efter de slutade hon att äta/dricka och började dregla så fruktansvärt
och fortsatt feber nu lite lägre, runt 38,5 (tidigare 39-39,5)
vi fick en tid på Barnmottagningen i onsdags och där konstaterades det att hon hade halsfluss:(
stackarn, inte konstigt att hon inte ville äta!
man vet ju själv hur de är att ha halsfluss, man vill ju inte svälja!:(
jag provade att ge henne ersättning, som hon åt mellan 4-5½ mån
de gick att äta, tack gode gud så glad jag blev då hon åt upp!
vällingen var då alltså för tjock för att hon skulle klara av att svälja de utan att de gjorde allt för ont!
och natten gjorde sig påmind om varför jag slutade med denna mat,
hon vaknar minst en gång i timmen i panikskrik.
nu var iaf febern borta!
men ingenting gick ner utom ersättningen
och konstigt nog en  och annan mackbit och lite mjölk!
så nu är det fredag(natt iofs)
och det är fortfarande inte bättre.
blev de inte bättre innan fredag skulle vi höra av oss till Barnmottagningen igen.
då vi var där tog dom halsprov och kollade sänkan,
och halsprovet visade inga streptokoker(stavning?)
men de kan ha varit för tidigt för att provet ska visa det också,
men iaf så fick vi inge pencillin pga det då.
sen trodde han att det skulle  släppa inom ett dygn,
nu då det inte gjort de så skulle vi höra av oss.
så vi hoppas på en tid nånting imorrn så dom får titta i halsen på henne igen!

jag själv är nog tröttare än tröttast..
då hon var vaken 16 nätter irad så tyckte jg att de va jobbigt, men då va hon också lugn och glad på dagarna så man fick ju iaf slappna av ngt.
inte nu heller, hon grinar/gnäller/skriker istortsätt hela tiden hon är vaken.
och de kära läsare är betydligt jobbigare!

ne men så vi håller tummarna för imorgon.
nu ska ajg sova lite för jag ska upp kl 6 och tvätta,
för i onsdags morse vart de inte mycke tvätt gjord vill jag lova!

nattinatt

Påhitt

HEJ!:)

Ditt Namn:
Kom Ihåg mig!

Din Mailadress: (offentligt hemligt)

Din Bloggadress:

Påhitt: