sömnlös natt (långt inlägg!:D)

Skrivit den 2010-03-13 , klockan 07:12:44
för min del,
amanda har sovit som en stock sen strax innan 8!
har inte kunnat somna
och trött var jag då jag la mig i sängen vid 9
och här har jag legat hela natten
tankspridd och allmänt nöjd!:)
läst igenom min favoritbok; Fjäril utan vingar.
för typ 25e gången
och jag gillar den mer och mer för varje gång!
den börjar bli lite sliten efter en del läsningar så jag har suttit de senaste 30minuterna för att hitta en ny att köpa,
men detta verkar hopplöst!
så finns det någon av mina älskade läsare som har denna hemma
och kanske inte älskar den så pass mycket som mig,
kan jag få köpa din kopia?:D

lyssnat på en massa musik inatt också
funderat lite kring kärlek och vad det betyder
en favoritartist jag har just nu(och sedan förra sommaren)
så är det Melissa Horn
"Långa nätter", "Sen en tid tillbaka" och "När det äntligen är över"
är mina absoluta favoriter,
jag kan inte lyssna sönder dessa helt enkelt!:D
sen har jag den senaste veckan kommit in på the one and only Lars Winnerbäck mer än vanligt igen
det är någonting med vår och lasse!:D
(dock gäller detta endast album "Söndermarken" och tidigare, undantag är duetter han gjort efter det)
Varning för ras tycker jag pasar bäst in på årstiden just nu, inte på mina känslor kanske.
då är det kanske mer "Solen i ögonen"(live-versionen OFCOURSE!) eller "Sen du var här"
jag vet inte?
jag bara sprudlar av energi just nu

ahh jag hittade just nu en låt jag helt glömt bort!
"Nån annan", gah den beskriver nästintill exakt det som hände den 25feb 2007.
jag mötte A, i stockholm på min 20årsfest/D-s inflyttningsfest på Lidingö, det bara klickade,
vi hade en underbar, kväll i hällregnet, runt på tunnelbanan,
i gamla stan satt vi och mös på en pub till typ 4-5 på morgonen
och det roliga var, att han bodde i älandsbro och jobbade i stockholm på veckorna.
ojoj.. minnen minnen. nu blev jag på ännu bättre humör

jag älskar mina minnen
jag älskar att skapa nya minnen
jag bara älskar de människor jag har dessa underbara minnen med!

ja herregud, jag vill bara skriva av mig alla minnen jag sitter och tänker på just nu,
alla underbara erfarenheter och upplevelser
allt som fick mig att bli den jag är idag
jag vill uppleva allt igen, igen och igen
jag vill ha alla händelser, alla roliga kommentarer och miner på film
eller åtminstånde bild!:D
men på "den gamla goda tiden"
var de inte vanligt med digitalkameror, eller ens vanliga kameror i min umgängeskrets:D
jag avundas de som är 14-18 nu, som har kunnat dokumentera hela sin resa i bilder

men jag har iaf mina minnen
och jag älskar dem som sagt!:D

haha men huga vilket långt inlägg det blev
måste bara avsluta med en del av en låt som beskriver
näst intill ALLT just nu

Sen du var här har allting kommit gratis
det är sant som nån har sagt att när man talar om trollen
är det dags att hålla tyst, men jag blir alltid så förvånad
hur allting bara händer, hur livet bara börjar
jag gläder mig åt nya krafter nu sen du var här

Sen du var här har allting blivit större
det är lättare att vakna, jag kan se mig själv
gå runt och inte riktigt ha nånstans att ta vägen
men jag följer hjärtat, samma hjärta
men med mera glöd sen du var här

Låt tiden gå
Jag är samma nu som då
Samma mänska ungefär
Fast med lite mera lust
sen du var här

Sen du var här har gatorna gått hem
Nu är bitarna på plats, nu kan jag se ifrån mitt fönster
samma utsikt som förut fast kanske ändå lite längre
lite högre lite värre allting känns tryggare
och ändå mycket större, nu har häggen slagit ut.
Nu har våren tagit fart, lite starkare och mer sen du var här

Sen du var här - Lars winnerbäck


Påhitt

HEJ!:)

Ditt Namn:
Kom Ihåg mig!

Din Mailadress: (offentligt hemligt)

Din Bloggadress:

Påhitt: