imorrn

Skrivit den 2010-09-18 , klockan 15:24:43
Ja hörrni..
imorrn så ska jag göra det viktigaste som en människa i sverige kan göra söndagen den 19 september 2010!
jag ska såklart rösta!
jag har tänkt hit och dit, upp och ner och komit fram till följande:
i nått år har jag nu sagt att jag ska rösta på SD.
av den simpla anledningen att sverige är i behov av en invandringspolitik!
och den frågan vågar varken alliansen eller dom röd-gröna ta i med tång ens.
det är en känslig fråga i sverige,
anser man att invandringen behöver minskas är man plötsligt rasist.
men det håller jag inte alls med om.
att flera SD-politiker och anhängare är nazister/rasister rör mig lixom inte i ryggen
tyck va fan ni vill anser jag,
vi bor ju faktiskt i sverige och jag och alla andra får tycka och tänka vad man vill.
nått annat med SD är ju att dom bla inte får medverka i en massa valgrejjer på skolor och liknande
vad sänder det för budskap lixom?
att man i sverige inte får rösta som man vill?
att man som människa ska behöva "skämmas" om man vill rösta på dom?
nej detta är helt fel, vi lever faktiskt i ett land som styrs med hjälp av demokrati!

tillbaka till mitt val av parti.
som jag skrev så har jag tänkt länge att jag ska rösta på dom,
min hjärna har varit övertygad om att svenska folket ska rösta på dom rödgröna
efter allt som hänt de senaste 4 åren.
men ack så fel jag har haft!
det är så himla jämt nu att jag fått ställa mig frågan:
"Vad är viktigast?"
och för mig är det faktiskt viktigare att det blir en rödgrön regering
än att SD  kommer in i riksdagen.
så that's it.
jag ska rösta på antingen S eller V imorrn (MP har jag redan uteslutit)..
vilket av dom har jag inte riktigt bestämt mig för,
ska läsa på lite mer ikväll och fundera lite närmre.

för er som ska rösta blått citerar jag bara Eva Broms:
"Jag betalar tusen gånger hellre mer skatt
och är delaktig i ett samhälle där alla får plats och där alla individer behövs!"

känner att jag har haft lite småångest i 4år nu att jag inte röstade då,
varför?
för att jag var allmänt lat och inte brydde mig ett skit,
vilket var sjukt dumt!
så detta val känns oroligt viktigt!:)

Nej. nu ska jag förbereda lite inför middagen!
Haaave a good one :)


Läste även precis en artikel på Aftonbladet, att Jan Björklund vill att unga under 26 år bara ska få hälften så mycket lön som vuxna, för att få fler jobb till just unga under 26.Sedan när är man inte vuxen när man är över 18 och myndig? Eller över 20 och inte längre tonåring? Helt obegripligt

Påhitt
Skrivare: Sofia

Man räknas som "ung vuxen" till den dag man fyller 26.. Sedan har jag aldrig hört någon som klagar på just "ungodmar" upp till 26 när det gäller "ungdomsrabatter" ;P

2010-10-01 Klockan 14:20:50
Blogg http://sofiaengman.webblogg.se/

HEJ!:)

Ditt Namn:
Kom Ihåg mig!

Din Mailadress: (offentligt hemligt)

Din Bloggadress:

Påhitt: